Reisverslag 1 - Reisverslag uit Playa de las Américas, Spanje van Jasper Ledden - WaarBenJij.nu Reisverslag 1 - Reisverslag uit Playa de las Américas, Spanje van Jasper Ledden - WaarBenJij.nu

Reisverslag 1

Door: Jasper van ledden

Blijf op de hoogte en volg Jasper

19 Mei 2016 | Spanje, Playa de las Américas

Nu 3 weken in Tenerife. Ik ben hier hartelijk ontvangen door de subdirecteur en mijn mede stagiaires. Voordat ik aan het werk kon gaan moesten er eerst een paar dingen geregeld worden. Eerst moest ik een NIE aanvragen, dit is een nummer die je moet hebben om als buitenlander te gaan werken in Spanje. Hiervoor moest ik naar het politie bureau en dit is gelukkig gelukt. Als 2de moest ik een seguridad Social hebben, dit moest ik doen bij het gemeente huis. Hier registeren ze je met je NIE nummer en zetten ze in de computer waar je gaat werken. En als derde (waar ik het meeste tegen opzag) een curcus manipulador de alimentos. Dit is een cursus die je moet volgen als je iets gaat doen met eten of drinken in je werk. Een beetje vergelijkbaar met sociale hygiene in Nederland. De cursus was volledig in het Spaans en op het einde kreeg je een examen. Gelukkig was ik hier voor geslaagd en kon ik na 1 week aan het werk. Verder heb ik in de tussentijd de omgeving verkend en ben ik vaak opstap geweest met mijn mede-stagiaires. Het werk is leuk en de collega's zijn ook erg vriendelijk. Zij leren mij ook beetje bij beetje Spaans. Mijn kamer hier is klein maar goed om in te kunnen leven. Het eten hier wat ik gratis krijg is goed maar wel vaak het zelfde dus ga ik soms uiteten met andere stagiairs.

  • 20 Mei 2016 - 11:42

    Thomas:

    Ola Jasper!

    Erg knap dat je al zo snel te weg weet te vinden in Spanje, Renske zal trots zijn :). Veel succes met je stage!

    Groet,

    Thomas

  • 31 Mei 2016 - 19:24

    Karin Swijter:

    Hoi Jasper, ik hoor een Spaanstalige HACCP aankomen, daar zullen Ellen en Renske blij mee zijn. Heb je nog een leuke foto die we mogen gebruiken op onze site. We lezen graag met je mee over je stage perikelen. Veel plezier van Marieke, Myke en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Playa de las Américas

Stage Tenerife

Stage in Playa de las americás, Tenerife

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2016

Reisverslag 5

09 Juli 2016

Reisverslag 4

21 Juni 2016

Reisverslag 3

31 Mei 2016

Reisverslag 2

19 Mei 2016

Reisverslag 1
Jasper

Actief sinds 18 April 2016
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 1612

Voorgaande reizen:

22 April 2016 - 22 Juli 2016

Stage Tenerife

Landen bezocht: